İZMİR ALİAĞA İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİ PANALDE BİR ARAYA GELDİ…

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİ PANALDE BİR ARAYA GELDİ…

28-11-201828-11-201828-11-201828-11-201828-11-201828-11-201828-11-201828-11-2018Aliağa ilçemizde görev yapan Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri  “2018-2019 İzmir Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri Gelişim Eylem Planı” doğrultusunda düzenlenen panelde bir araya geldi.

Panelin açılış konuşmasını yapan Aliağa İlçe Milli Eğitim Müdürü Hayati Yavuz panele katılımlarından dolayı öğretmenlere teşekkür ederek, eylem planı hakkında açıklamalarda bulundu.

Daha sonra söz alan HABAŞ Hamdi Başaran Mesleki Anadolu Lisesi Din Kültürü ve ahlak Bilgisi öğretmeni Mürsel Mindiloğlu Kasım ayı konusu “Sevgili Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.v)’in eğitim anlayışı, ilim öğrenmeye ve eğitime verdiği önem ve eğitim-metodları”  hakkın da sunum yaptı.

Mindiloğlu;

Peygamberimizin 42 Eğitim Metodu başlıklı sunumunda;

“Resullulah (sav) bir şeyi emrettiğinde evvelâ kendisi tatbik eder, ardından insanlar bunu örnek alır ve O´ndan gördükleri gibi yaparlardı.  Dini hükümleri tedrici bir sistemle yavaş yavaş öğretirdi. Öğretirken İtidale ve insanları bıktırmamaya dikkat ederdi, Şahsi farklılıkları göz önünde bulundururdu. Karşılıklı konuşma ve soru cevap metodunu kullanırdı. Muhatabını akli ve mantıki izahlarla ikna ederdi. Zekâlarını açmak ve bilgi seviyelerini ölçmek için sualler sorardı. Teşbih, temsil ve mukayeseler yapardı. Mevzuyu izah etmek için şekiller çizerdi.  Hakkında bilgi vermek istediği kişiyi yukarı kaldırıp gösterirdi. Sual sorulmadığı halde söze başlayarak mühim bir meseleyi anlatırlardı. Muhatabının sorusuna ne eksik ne fazla tam cevap verirdi. İhtiyaca binaen soruya fazlasıyla cevap verdiği de olurdu. Muhatabın aldığı cevabı tekrar etmesini isterdi. Muhatabı imtihan eder doğru cevap aldığında takdir ederdi. Zuhür eden imkân ve fırsatları eğitim için değerlendirirdi. Latife ve şaka yoluyla öğrettiği şeyler de olurdu. Öğrettiği bir hususu bazen yeminle tekit ederdi. Bazen konuyu maddeleştirdi. Vaaz ve nasihat ederdi. Bir şeyi bütünüyle emreder veya bütünüyle yasaklardı. Tergib ve terhib metodunu kullanırdı. Önceki insanlara dair kıssa ve haberler naklederdi.  Haya edilen meseleleri öğretirken nazik bir giriş yapardı. Kadınlara öğretmeyi ve nasihat etmeyi de ihmal etmezdi Temayülleri hayra yönlendirirdi. Devamlı hayırlı şeyleri telkin ederdi. Bazı mühim hataları hemen düzeltirdi. Ta´lim ve tebliğde yazıyı kullanırdı. Yabancı dilleri öğrenmesi için bazı sahabeleri vazifelendirirdi. Ümmetinin terbiye ve tezkiyesi için dua ederdi.

                Resulullah  (sav) bir şeyi emrettiğinde bunu evvelâ kendisi  tatbik eder, ardından insanlar bunu örnek alır ve O´ndan gördükleri  gibi yaparlardı.

                Hiç şüphe yok ki, bizzat yaparak ve tatbik ederek öğretmek,  söylemeye ve anlatmaya göre dam çok testir eder. Bu usul,  mevzunun  anlaşılıp öğrenilmesinde daha tesirlidir. Örnek almayı daha çabuk sağlar. Hatıra gelebilecek farklı ihtimalleri ortadan kaldırır. Ayrıca fiilî ve tatbiki bir şekilde öğretmek, tabiî ve fıtrî öğretme usulüdür.

Allah Resul’ünün en mühim ve en büyük talim metodu da bu idi. Bu hususiyet  O’nun, getirdiği dinde doğru olduğunun en büyük delilidir. Çünkü bir emir getirmiş,  bunu evvelâ kendisi tutmuş; bir şeyden nehyetmiş,  bundan evvelâ kendisi uzaklaşmış; nasihatte bulunmuş., kendisi de hissedar  olmuş; korkutmuş, kendisi ilk korkan olmuş; ümitlendirmiş, ümit edenlerin önderi olmuş...” diyerek sunumunu tamamladı.

Mürsel Mindiloğlu’ndan sonra söz alan Alp Oğuz Anadolu Lisesi Din Kültürü ve ahlak Bilgisi öğretmeni Zuhal Yoldaş Peygamber Efendimizin eğitim-öğretim metotlarına ilişkin sunumunda;

“Güzel yaşantısı ve güzel ahlakıyla öğretmesi, dinin hükümlerini tedrici olarak öğretmesi, Öğrenenlerin ferdi farklıklarını gözönünde bulundurması, Diyalogla ve soru sorarak öğretme, Akli ölçülerle konuşarak öğretmesi, Zekaları açmak ve sahip oldukları bilgiyi ortaya çıkarmak için ashabına sorular sorması, Mukayese ve temsil yoluyla öğretmesi, Teşbih ve benzetmelerle bulunarak öğretmesi, yer ve toprak üzerine şekil çizerek öğretmesi, öğretirken sözlü ifade ile elle işareti bir arada kullanmsı, bir şeyin haramlığını Tekit için onu elleriyle yukarı doğru kaldırarak öğretmesi, ashaba sormadan anlatması, Sual soranın sorusuna fazlasıyla cevap vermesi, Kıssalar ve geçmiş ümmetlerden haberlerle öğretmesi”

Ana başlıkların da anlatım yaptı.

Panel sonunda Aliağa İlçe Milli Eğitim Müdürü Hayati Yavuz, Aralık ayındaki faaliyet için öğretmenlerin dilek, istek ve ihtiyaçları doğrultusunda bir atölye çalışması yapılması isteğini belirtti.

Konferans ve atölye çalışmalarında tecrübelerinden faydalanılacak eğitimcilerle irtibata geçilmesi kararlaştırıldı.

Siteler Mh. Şehit Binbaşı Yavuz Başayar Cd. Aliağa İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü No 9 Aliağa /İZMİR - 0232 616 18 44

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.